Общи условия
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ НА „ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД
Настоящият документ съдържа Общите условия, които предоставят информация относно дейността на онлайн магазина на „ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД, с адрес „www.shop.peri.bg“, както и условията, при които се осъществява дейността на магазина.
Общите условия за електронна търговия на „ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД уреждат всички отношения на дружеството с юридически лица, осъществявани през онлайн магазина на „ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД.
С извършването на каквото и да било действие за ползване, като например преглед на продукти, отварянето на страница (подстраница) или прозорец, или с натискането на който и да е линк, или бутон в онлайн магазина, се счита, че КЛИЕНТЪТ се е съгласил, изцяло приема и се задължава да спазва актуалната редакция на Общите условия за електронна търговия.
„ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД си запазва правото да актуализира Общите условия за електронна търговия по всяко време. Промените влизат в сила от момента на публикуването им в онлайн магазина.
Актуалната редакция на Общите условия за електронна търговия е публикувана в онлайн магазина на „ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД на адрес: www.shop.peri.bg.
Ако КЛИЕНТЪТ не е съгласен с настоящите Общи условия за електронна търговия трябва да преустанови използването на услугите на онлайн магазина.
Други общи разпоредби, и по специално Общи условия на КЛИЕНТА, не се прилагат.
- Дефиниции
В Общите условия за електронна търговия на „ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД се използват следните думи и изрази със следното значение:
„ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД“ (наричано по-долу „ПЕРИ“) е търговско дружество, регистрирано по ф.д. № 9979/2000 г. по описа на Софийски градски съд, ЕИК 130342605, със седалище и адрес на управление: гр. София, 1839, район „Кремиковци“, кв. „Враждебна“, м. „Нова Махала“ № 46, телефон: (+359) 2 814 40 40, регистрирано по Закона за данъка върху добавената стойност с номер по ЗДДС: BG130342605;
„Договор за продажба“ e сключеният посредством платформата договор за покупко-продажба на стоки от разстояние, за който се отнасят настоящите Общи условия и към който те са неразделна част. Договор за покупко-продажба от разстояние е всеки договор, сключен между ПЕРИ и КЛИЕНТА, като част от организирана система за продажби от разстояние, без едновременното физическо присъствие на Страните и чрез изключителното използване на едно или повече средства за комуникация от разстояние до сключването на договора, включително в момента на сключване на договора;
„Общи условия/Общи условия за електронна търговия“ са настоящите Общи условия, намиращи се на www.shop.peri.bg, представляващи неразделна част от договора за продажба на стоки от разстояние и имащи характера и силата на договор сключен между Страните;
„Онлайн магазин/Платформа“ е организирана система за електронна търговия от разстояние с уеб адрес: www.shop.peri.bg;
„Продукт/Стока/Материали“ е всяка вещ, предлагана от ПЕРИ посредством Онлайн магазина;
„Куриер/Превозвач“ е търговец, който физически доставя закупената стока до адрес, посочен от КЛИЕНТА;
„Поръчка“ е всяка направена заявка от КЛИЕНТ на Онлайн магазина, приета изрично от ПЕРИ чрез изпращане на потвърждение по имейл, обаждане по телефон или по друг недвусмислен за Страните начин;
„Търговски вид“ е вид, който да позволява последваща продажба на Стоката като нова, т.е. да не е с нарушена цялост и да не е употребявана;
„КЛИЕНТ“ е всяко лице клиент или посетител на Онлайн магазина;
„Страни/те“ означава ПЕРИ и КЛИЕНТА;
„Търговски съобщения“ са рекламни или други съобщения, представящи пряко или косвено стоките или репутацията на лице, извършващо търговска дейност.
-
Условия за ползване на онлайн магазина, процес по регистрация
- Потребителите на онлайн магазина могат да получават чрез него информация за предлагани от ПЕРИ продукти и услуги, и да сключват договори за покупко-продажба и доставка. Всеки КЛИЕНТ може да разглежда онлайн магазина и без регистрация, но в този случай не всички функции ще бъдат достъпни.
- С посещението на Онлайн магазина и с финализиране на всяка Поръчка, Клиентът се съгласява с Общите условия на Платформата и заявява, че ги разбира напълно и приема тяхното пряко приложение.
- За да се регистрира в Платформата, КЛИЕНТЪТ следва да въведе задължителните елементи за информация.
- КЛИЕНТЪТ се задължава да въвежда верни и актуални данни, както и да актуализира предоставените данни незабавно при настъпване на промяна в тях.
- След успешно въвеждане на данните от КЛИЕНТА, ПЕРИ изпраща на посочения от КЛИЕНТА имейл адрес автоматичен отговор, потвърждаващ, че искането за регистрация е постъпило и е в процес на разглеждане.
- Регистрацията приключва и профилът на КЛИЕНТА се счита създаден, когато КЛИЕНТЪТ получи от ПЕРИ втори имейл с отговор, потвърждаващ, че регистрацията е приключила успешно.
- В случай на загубване (забравяне) на паролата и изрично искане от страна на КЛИЕНТА, ПЕРИ автоматично ще изпрати имейл на предоставения от КЛИЕНТА, в процеса по регистрация, електронен адрес, съдържащ регистрираното потребителско име и връзка за възстановяване на паролата.
-
Лични данни
- При регистрация на потребителски профил Клиентът предоставя своите лични данни, съгласно Политиката за защита на данните на Онлайн магазина shop.peri.bg.
- С посочването на лични данни в онлайн магазина се счита, че лицата, които са ги предоставили, дават своето изрично съгласие за съхраняването, обработката и използването им от ПЕРИ.
- ПЕРИ от своя страна се задължава да извършва съхранението, обработката и използването на лични данни при спазване на всички законови разпоредби за целите на поддръжка на определени функции на онлайн магазина, както и за целите на извършване на сделки и доставки, и предоставяне на информация за продукти и услуги, предлагани от ПЕРИ.
- ПЕРИ има право да използва IP адресите и други данни на КЛИЕНТА за разкриване идентичността му само в случаите, когато това е необходимо за изпълнение на закона, на юридически процедури или за да се спазят Общите условия за електронна търговия.
- Повече за съхранението, обработката и използването на личните данни може да се запознаете в нашата Политика за защита на данните. ЛИНК
-
Поръчка от КЛИЕНТ
- За да бъде направена валидна поръчка, КЛИЕНТЪТ следва да индивидуализира един или повече от предлаганите от ПЕРИ в онлайн магазина артикули (продукти), посредством натискане на бутона „Добавяне в количката“.
- Ако в онлайн магазина е посочено, че необходимото на КЛИЕНТА количество продукти е налично, КЛИЕНТЪТ може да премине към натискане на бутона „Поръчай/Завършете поръчката“ (или друг бутон с подобен смисъл).
- ПЕРИ се стреми да поддържа складова наличност и с приемането на Общите условия, КЛИЕНТЪТ се счита уведомен, че въпреки тези усилия на ПЕРИ е възможно поради високо търсене, период на промоции, затруднения в снабдяването или по други причини, наличността на продуктите в склада на ПЕРИ да бъде недостатъчна за изпълнение поръчката на КЛИЕНТА, дори когато КЛИЕНТЪТ вече е поставил избраните от него артикули в кошницата.
- При изчерпана наличност или в случай, че количеството е недостатъчно, КЛИЕНТЪТ може да отправи запитване към ПЕРИ чрез изпращане на имейл или по телефон. Служител на ПЕРИ ще се свърже с КЛИЕНТА за уточняване на подробности относно необходимите количества, условия и срокове на доставка.
- При изчерпана наличност, ПЕРИ може да предложи замяна с алтернативна стока със същата функционалност, на цена равна или по-висока от тази на оригиналния продукт.
- В процеса на поръчка КЛИЕНТЪТ може да избира начин на доставка – „Доставка от ПЕРИ“ или „Взимане от КЛИЕНТА“.
- С натискане на бутона „Поръчай“ (или друг бутон с подобен смисъл) се счита, че КЛИЕНТЪТ е завършил процеса по поръчка към ПЕРИ за закупуване на поставените в Количката продукти.
- Ако КЛИЕНТЪТ не натисне бутона „Поръчай“, ще получи от ПЕРИ напомнящ имейл, че поръчката му не е завършена с посочване на срок за завършване на това действие. При безрезултатно изтичане на посочения срок Количката ще бъде изчистена.
-
Плащане, цени, отстъпки, сключване на договор
- След завършване на поръчката Платформата ще изиска от КЛИЕНТА да премине към процеса по плащане чрез натискане на бутона „Плащане“.
- В онлайн магазина КЛИЕНТЪТ може да плати посредством: Банков превод. Допустими са плащания само през банки, опериращи на територията на Република България.
- Плащането се счита извършено от заверяването на банковата сметка на ПЕРИ.
- Всички цени в онлайн магазина са посочени в лева, без включен Данък добавена стойност (ДДС). За всички плащания, направени през онлайн магазина, ПЕРИ издава в законоустановения срок фактура, в която начислява ДДС.
- ПЕРИ си запазва правото да променя обявените цени, като новите цени ще бъдат публикувани незабавно в онлайн магазина. Меродавна за всяка поръчка е онази цена, която е публикувана към момента на завършване на процеса по поръчка, чрез натискане от КЛИЕНТА на бутона „Поръчай“. При допускане от ПЕРИ или свързани с него лица на грешка относно обявената цена, довела до ефекта, че цената е станала по-ниска от пазарната за този вид продукти и качество, ПЕРИ незабавно уведомява КЛИЕНТА за актуалната цена и има право да откаже изпълнението на поръчката, като не дължи на КЛИЕНТА обезщетение за евентуално причинени вреди.
- КЛИЕНТЪТ има право да се възползва от отстъпки при обявени промоционални кампании на ПЕРИ. Отстъпките са валидни само за периода на кампанията или до изчерпване на наличностите.
- В периоди на промоции, големи намаления или необичайна натовареност, е възможно да се стигне до невъзможност за обслужване на всички поръчки, като в този случай поръчките ще бъдат обслужвани от ПЕРИ по реда на постъпването им до изчерпване на наличните на склад количества.
- ПЕРИ има право във всеки момент и без да посочва причина, да откаже да сключи договор без от това да възниква право на КЛИЕНТА за обезщетение.
- Договорът за продажба на избраните от КЛИЕНТА продукти се счита за сключен след изрично потвърждение на поръчката от ПЕРИ и след като продажната цена е платена от КЛИЕНТА.
-
Доставка, предаване на собствеността и преминаване на риска
- Процесът по доставка започва, когато КЛИЕНТЪТ получи от ПЕРИ автоматичен имейл/и, удостоверяващ/и, че плащането на стоката е получено и поръчката е приета за обработка.
-
Ако КЛИЕНТЪТ е избрал опцията „Доставка от ПЕРИ“:
- Системата ще изиска от КЛИЕНТА да въведе адрес за доставка, получател и телефон за контакт. Адресът за доставка задължително трябва да е на територията на Република България.
- При непълен, неточен или неистински адрес, или предоставени неверни данни за контакт с КЛИЕНТА, ПЕРИ не носи отговорност за забавените или недоставени поръчки.
- За извършване на доставки ПЕРИ използва куриерски услуги или услугите на нает от ПЕРИ превозвач.
- Обичайният срок за доставка от ПЕРИ е между 2 (два) или 3 (три) работни дни от датата на постъпване на плащането по банкова сметка на ПЕРИ, а за плащания, постъпили до 13.00 ч. на предходния работен ден, поръчката се обработва и предава за изпращане в рамките на следващия работен ден.
- Посочените в предходния член срокове са ориентировъчни, като в някои случаи е възможно те да не бъдат спазени от ПЕРИ, поради забавяне на снабдяването, транспортни затруднения или други причини. В тези случаи ПЕРИ се задължава веднага да уведоми КЛИЕНТА за забавянето на доставката, но във всички случаи не дължи обезщетение на КЛИЕНТА за евентуално претърпени от него вреди.
- Доставката от ПЕРИ се извършва на посочения от КЛИЕНТА адрес според работното време на куриера или превозвача.
- Когато доставката се извършва чрез куриер, КЛИЕНТЪТ ще получи допълнителна информация относно извършването на доставката от самия куриер.
- Когато доставката се извършва чрез нает от ПЕРИ превозвач, КЛИЕНТЪТ ще получи допълнителна информация относно извършването на доставката от ПЕРИ или превозвача.
- Натоварването на продуктите от склада върху транспортното средство на превозвача, нает от ПЕРИ, или на куриера се извършва от и за сметка на ПЕРИ. Разтоварването на продуктите на адреса за доставка се извършва от и за сметка на КЛИЕНТА.
- Ако КЛИЕНТЪТ не съдейства на куриера или превозвача и не получи поръчаните продукти в рамките на 7-дни от посочения в имейл на ПЕРИ или в съобщението от куриера/превозвача срок за доставка, поръчаните продукти се връщат обратно в склада. В този случай ПЕРИ се освобождава от задължението си да достави заявената за закупуване стока. Постъпилото по сметката на ПЕРИ плащане от КЛИЕНТА се възстановява по банковата сметка, от която е наредено. Възникналите по повод поръчката разходи за опаковане, товарене, разтоварване, транспорт на продуктите и банкови такси са за сметка на КЛИЕНТА, като ПЕРИ има право да ги удържи от сумата за възстановяване.
-
Ако КЛИЕНТЪТ е избрал опцията „Взимане от КЛИЕНТА“:
- КЛИЕНТЪТ ще бъде уведомен от ПЕРИ с посочения/ите по-горе имейл/и за началната дата, от която продуктите могат да бъдат взети от склада на ПЕРИ в гр. София, 1839, район „Кремиковци“, кв. „Враждебна“, м. „Нова Махала“ № 46. Приемното време на склада е в работни дни от 8:30 ч. до 15:00 ч.
- Натоварването на продуктите от склада върху транспортното средство на КЛИЕНТА се извършва от и за сметка на ПЕРИ. Транспортът и разтоварването на продуктите на адреса за доставка се извършва от и за сметка на КЛИЕНТА.
- Ако КЛИЕНТЪТ не се яви в склада на ПЕРИ в 7-дневен срок от датата на имейла с уведомление за началната дата за получаване, подготвените продукти се връщат обратно в склада. Постъпилото по сметката на ПЕРИ плащане от КЛИЕНТА се възстановява по банковата сметка, от която е наредено. Възникналите по повод поръчката разходи за опаковане, товарене, разтоварване на продуктите и банкови такси са за сметка на КЛИЕНТА, като ПЕРИ има право да ги удържи от сумата за възстановяване.
- Получаването на поръчката от КЛИЕНТА, в случаите на „Доставка от ПЕРИ“, се удостоверява с товарителница или Протокол за доставка. Ако поръчката бъде получена от трето лице, различно от посоченото от КЛИЕНТА в данните за доставка, се приема, че КЛИЕНТЪТ е упълномощил редовно това лице и му е възложил да извърши получаването вместо него.
- Собствеността върху закупените продукти преминава към КЛИЕНТА след пълното плащане на продажната цена, като ПЕРИ запазва собствеността върху продуктите до пълното им плащане от КЛИЕНТА.
- Рискът от погиване или увреждане на продуктите преминават към КЛИЕНТА при предаването им на КЛИЕНТА или на трета страна, действаща като редовно упълномощена.
-
Проверка при получаване, право на рекламация
- При получаването на поръчката КЛИЕНТЪТ има задължение да прегледа продуктите за липси и явни недостатъци. КЛИЕНТЪТ изготвя и снимков материал на липсите или продуктите с явни недостатъци, който изпраща по имейл на ПЕРИ. ПЕРИ може да изиска от КЛИЕНТА да върне продуктите за оценка на състоянието им в склада на ПЕРИ. В случай, че бъде открито несъответствие между поръчаната и доставената стока, установено при първоначален преглед, потвърдено впоследствие от ПЕРИ, ПЕРИ се задължава в 14-дневен срок от датата на връщане на продуктите от КЛИЕНТА да достави за своя сметка продукти без недостатъци. В случай на липси ПЕРИ се задължава да достави на КЛИЕНТА липсващото количество в 7-дневен срок от рекламацията.
- В случай, че КЛИЕНТЪТ не отправи забележки към стоката, при получаване, се приема, че я приема без забележки и недостатъци.
- В случаите по чл. 7.1, ПЕРИ може да предложи замяна с алтернативна стока със същата функционалност, на цена равна или по-висока от тази на оригиналния продукт. Ако ПЕРИ не разполага на склад с необходимите продукти за възстановяване на липсата или за замяна, КЛИЕНТЪТ има право да договори с ПЕРИ нова дата за доставка или да поиска от ПЕРИ да върне полученото за рекламираните продукти плащане.
- КЛИЕНТЪТ има право да предяви и рекламация за получените от него продукти със скрити недостатъци. За скрити се считат производствени недостатъци, които не могат да бъдат установени при обикновен преглед на продуктите. КЛИЕНТЪТ може да упражни правото си на рекламация в 14-дневен срок от получаването на продуктите, като следва да бъде предявена по имейл, заедно с изготвен от КЛИЕНТА снимков материал на продуктите със скрити недостатъци.
- В случаите на предявяване на рекламация за продукти със скрити недостатъци, ПЕРИ може да изиска от КЛИЕНТА да върне материалите за оценка на състоянието им в склада на ПЕРИ. При съгласие с възраженията на КЛИЕНТА, ПЕРИ е длъжно в 14-дневен срок от датата на рекламацията, респективно от връщането на продуктите от КЛИЕНТА да му достави за своя сметка материали без недостатъци.
- Ако ПЕРИ не разполага на склад с необходимите продукти за замяна, КЛИЕНТЪТ има право да договори с ПЕРИ нова дата за доставка или да поиска от ПЕРИ да върне полученото за рекламираните продукти плащане. В последния случай сумата, заплатена от КЛИЕНТА ще бъде възстановена в 14-дневен срок от датата на съгласието на ПЕРИ с рекламацията по банковата сметка на платеца, от която е постъпило плащането.
- ПЕРИ не дължи извършването на демонтаж или разглобяване на рекламираните продукти, както и монтаж или сглобяване на изправните.
- ПЕРИ ще приеме връщаните продукти, само ако същите са в състоянието, в което са доставени, не са употребявани, не са с нарушена опаковка или със засегнат по друг начин търговски вид. Сумата, заплатена от КЛИЕНТА ще бъде възстановена по банковата сметка на платеца, от която е постъпило плащането. Възникналите по повод поръчката на върнатите продукти разходи за товарене, разтоварване, транспорт на продуктите и банкови такси са за сметка на КЛИЕНТА и ПЕРИ има право да ги удържи от сумата за възстановяване.
- При връщане на продукти, независимо от причината, КЛИЕНТЪТ уведомява ПЕРИ по имейл за намерението си за връщане и страните договарят подходяща дата. За целите на връщането страните оформят Протокол за връщане, който подписват двустранно и в който описват броя, вида, артикулните номера, цените на върнатите продукти и други необходими данни. Протоколът за връщане може да бъде изтеглен от ТУК.
- Ако връщаните продукти представляват част от система, може да се наложи КЛИЕНТЪТ да върне цялата система или част от нея в зависимост от особеностите на самата система или освен ако друго не е изрично упоменато и договорено с ПЕРИ.
-
Интелектуална собственост
- ПЕРИ дава право на КЛИЕНТА да ползва всички - текстове, таблици, диаграми, снимки и др., както и услуги, които се предоставят в онлайн магазина, при условие че не се нарушават авторските права на ПЕРИ или на трети лица. Не се разрешава съдържанието в онлайн магазина да се променя по какъвто и да било начин, нито да бъде копирано, възпроизвеждано, публично разпространявано или използвано за каквато и да било обществена, частна или търговска цел. Употребата на публикуваното съдържание в други сайтове, физически или онлайн магазини, е забранена.
- Съдържанието в онлайн магазина е под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права и/или Закона за марките и географските означения, и всяка непозволена употреба може да бъде нарушение на авторско право, права върху търговски марки или други законови разпоредби.
- С публикуване на информация в онлайн магазина, КЛИЕНТЪТ декларира, че е носител на авторските права и предоставя безвъзмездно правото на ПЕРИ да я разпространява в онлайн магазина.
- ПЕРИ има право да премахва обидни, дискриминиращи, неверни, подвеждащи, неуместни, и всякакви други злонамерени коментари, информация и последици от действия на КЛИЕНТИ, както и да блокира достъпа на КЛИЕНТИ с такива коментари, информация и действия до онлайн магазина.
- ПЕРИ има право да блокира достъпа до онлайн магазина и на КЛИЕНТИ, които повече от веднъж са нарушили правилата за поръчка, плащане, получаване или връщане на продукти, злоупотребяват с правото на рекламация, или по какъвто и да е друг начин възпрепятстват обичайното протичане на търговските отношения.
- ПЕРИ има право да изпраща на КЛИЕНТИТЕ информация относно предстоящи или актуални продукти и услуги, промени в условията и начините за използване на сегашните услуги, относно промоции и други маркетингови дейности. КЛИЕНТЪТ може да изрази своето съгласие за получаване на такива съобщения, като активира бутона „Получаване на известия“. КЛИЕНТЪТ може по всяко време да се откаже от даденото съгласие , като активира бутона „Отказ от получаване на известия“.
-
Други
- Страните са съгласни, че всички изявления помежду им се разменят валидно по електронен път и чрез електронни изявления и съобщения. Електронните съобщения обвързват страните и без снабдяването им с квалифициран електронен подпис, като страните признават валидността на обикновения електронен подпис като на саморъчен в отношенията помежду си. За автор на съответното електронно съобщение се счита лицето, подписало изявлението с обикновен електронен подпис, а при липса на такъв, за автор се счита лицето, от чийто електронен адрес е изпратено съобщението. За автор на издаден на хартиен носител, сканиран и приложен към електронно съобщение документ се счита лицето, автор на електронното съобщение, освен ако в сканирания документ е посочен друг автор. За автор на електронните действия и волеизявления (като например натискане на бутона „Поръчай“) се счита лицето, от чийто профил е извършено действието или волеизявлението.
- За всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.
- Всички спорове между страните се решават в дух на разбирателство и добра воля. В случай, че съгласие не бъде постигнато, всички неразрешени спорове, ще бъдат разрешавани от компетентния по действащото българско законодателство съд.
Адреси за контакт
Koмиcия зa зaщитa нa личнитe дaнни:
Aдpec: гp. Coфия, yл. „Ивaн Eвcтaтиeв Гeшoв“ № 15,
Телефон: (+359) 2/940 20 46
Факс: (+359) 2/940 36 40
Уeб caйт: www.cpdp.bg
Koмиcия зa зaщитa нa пoтpeбитeлитe:
Aдpec: гp. Coфия, пл. „Cлaвeйкoв“ №4A, eт.3, 4 и 6,
Телефон: (+359) 2/980 25 24
Факс: (+359) 2/988 42 18
Уeб caйт: www.kzp.bg
Koмиcия зa зaщитa нa кoнкypeнциятa:
Aдpec: гp. Coфия, бyл. „Bитoшa“ №18
Телефон: (+359) 2/935 61 13
Факс: (+359) 2/980 73 15
Уeб caйт: www.cpc.bg
„ПЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД
ЕИК 13034260
Адрес: гр. София, п.к.1839, р-н „Кремиковци“
кв. „Враждебна“, м. „Нова Махала“ № 46
Телефон: (+359) 2/814 40 40
Уеб сайт: www.peri.bg
Имейл адрес: e-shop@peri.bg
Настоящите Общи условия са приети и влизат в сила на 1.3.2024 г.